zavolejte nám +420 734-757-975

Váš košík je prázdný!
Doprava nad 4000 Kč zdarma
Doživotní záruka
14 denní garance vrácení peněz
Levenhuk.czNovinky webu → Levenhuk: Ruský vědec objevil nejjasnější kometu první poloviny 21. století

Levenhuk: Ruský vědec objevil nejjasnější kometu první poloviny 21. století

13.08.2013

St. Petersburg, 13 srpna: Magazín Astronomy, nejprodávanější světový časopis o astronomii, uveřejnil ve spolupráci se společností Levenhuk rozhovor s ruským astronomem Arťomem Novičonokem, spoluobjevitelem komety ISON (C/2012).

V roce 2012 objevili dva astronomové kometu, která se brzy stane jednou z nejjasnějších komet první poloviny 21. století. Arťom Novičonok z Ruska a jeho běloruský kolega Vitalij Něvskij v současnosti sledují dráhu komety z observatoře v ruské Karelii. Podle výpočtů bude koncem letošního léta kometa pozorovatelná teleskopy s objektivem 102 mm a v listopadu 2013 ji bude možno spatřit prostým okem.

V rozhovoru s časopisem Astronomy.com, který spoluorganizovala společnost Levenhuk, popisuje Arťom Novičonok svou cestu k tomuto objevu. Podle svých slov nikdy nečekal, že by mu jeho dětské okouzlení záhadami vesmíru mohlo přinést celosvětovou slávu. V roce 2011 obdržel mladý vědec za svůj objev komety P/2011 R3 (Novičonok-Gerke), který učinil společně s Vladimírem Gerkem v listopadu 2011, prestižní cenu Edgara Wilsona, udělovanou University of Cambridge.

Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

O společnosti Levenhuk

Levenhuk a.s. (https://www.levenhuk.com) (MICEX: kód akcií - LVHK, kód ISIN - RU000A0JT7Y2, registrační číslo 1-01-04329-D), je největší distributor optických přístrojů v Rusku a zemích Společenství nezávislých států a výrobce optických přístrojů značky Levenhuk (teleskopy, mikroskopy, triedry).

V současnosti je společnost Levenhuk jedinou ruskou společností nabízející vzdělávací obsah a příslušenství pro amatérskou astronomii a mikroskopii. Ústředí společnosti se nachází v ruském St. Petersburgu, pobočky a sklady má Levenhuk v Moskvě, Kyjevě, Praze, Chicagu a ve Varšavě. V současnosti zaměstnává skupina společností Levenhuk 110 zaměstnanců.

Společnost také provozuje retailový řetězec Četyrje Glaza - maloobchod s optickými přístroji - skládající se z 58 prodejen ve 42 městech Ruska a zemí Společenství nezávislých států.

Kontaktní údaje manažera pro styk s veřejností:
Jelena Vovk
PR manažerka společnosti Levenhuk a.s.
Telefon: +7 (499) 922-0634
Kontaktní formulář

Přihlaste se k odběru našich novinek!
Získejte informace o novém zboží a slevách. Naše stránky každý týden nabízejí speciální akce. Přihlaste se k odběru novinek a dozvíte se o nich jako první!
Přihlaste se k odběru našich novinek!
E-mailová adresa:
 Souhlasím se shromažďováním a zpracováním svých osobních údajů.
Osobní údaje, které jste nám zaslali prostřednictvím tohoto formuláře, budou použity pouze při zpracování vaší objednávky nebo požadavku. Údaje bezpečně uchováváme v souladu se zákonem a nařízením GDPR 2016/679.